Svobodu jakž takž máme...ale do té Americké je daleko...daleko na východě... |
Přestože venkovní teploty se pohybují okolo dvaceti stupňů Celsia, je málo pravděpodobné, že celou zimu bude rekordní teplo, tak jsem se dnes přinutila navštívit obchodní centrum, protože nemám zimní boty. Že je tento víkend asi nejhorší možná volba k návštěvě obchodů, jsem pochopila, když jsem půlhodiny hledala parkování. Ale cesta do obchodu se vyplatila a mám zajímavý zážitek s excelentními americkými službami.
Když jsem našla boty, které se mi docela líbily, přivolala jsem obchodního asistenta. Okamžitě byl na počítači registrován čas, kdy jsem požádala o asistenci a jak dlouho trvalo, než mi boty přinesl v mé velikosti. Cena bot byla na můj vkus astronomická (89 dolarů) a to, že jsou zlevněné ze 130 dolarů, moji finanční úzkost zmírnilo jen lehce.
Pak jsem v jiném regálu našla stejné boty (v nějaké miniaturní velikosti) za 29 dolarů a dotázala jsem se, zda se cena liší dle velikostí a odpověď asistenta (s přívětivým úsměvem) zněla, že boty v mé velikosti dostanu také za 29 dolarů.
Asi půlhodiny jsem čekala ve frontě u pokladny (časová prodleva byla registrována) a pokladní, když zjistila, že od doby, kdy jsem poprvé požádala o asistenci, uplynulo téměř 45 minut, omluvila se. A zeptala se, zda mám nějaký kupón. Kupóny nesbírám, do obchodů nechodím a tak jsem řekla, že žádný slevový kupón nemám. Ona promptně nějaký kupón naskenovala a z obchodu jsem si odnesla kožené boty za 19 dolarů, boty, za které jsem byla připravena zaplatit téměř 90 dolarů.
Vysoká úroveň amerických služeb mě nikdy nepřestane fascinovat. Vždy a všude funguje heslo NÁŠ ZÁKAZNÍK, NÁŠ PÁN.
Variace nákupu v Česku podle sociální sítě:
To tady funguje v jisté variaci také.
Například včera.. šli jsme koupit synkovi ten nejprostší telefon, jeho první.. když ho někde ztratí, nebo mu ho někdo sebere, tak nás to nezlomí No a mírně otylý asistent, z tupým výrazem, poměrně dlouho hledal onu barvu, co jsme chtěli.. nenašel, tak se po nějakém čase jal balit vystavený kus.. tak se ptám, zda je to poslední kus v této barvě a on, že jo.. tedy jsem zlehka a s úsměvem nadhodil, že by nám mohl udělat cenu, na vystavený kus.. nepřítomně zíral jinam a tupě zamumlal, že mu "tomu nic neni" Ani ho neprohlédl, nacpal do krabičky a podal pokladní...
Také mu máme v obchodech asistenty
P.S. telefon jsem si prohlédl před obchodem, zda na něm není nějaký škrábanec.. skoro mne to mrzelo, že nebyl.. že bych ho jím, asistenta, asi praštil do hlavy
P.p.s. jen jsem očekával, že se alespoň na oplátku usměje a telefon zevrubně prohlédne, onen asistent...
Bradley