New York |
Google obohatil svůj webový vyhledávač o sémantickou schopnost, tedy technologii, kterou mnozí považují za budoucnost vyhledávání na internetu.
Díky nové technologii je nyní vyhledávač Google schopný identifikovat spojení a pojmy související se zadaným dotazem a zlepšil se i seznam nabízených termínů souvisejících s vyhledávaným pojmem, který Google zobrazuje společně s výsledky hledání.
Logo Google česky |
Google byl v minulosti často kritizován za svůj konzervativní přístupu k systému vyhledávání. Výsledek hledání totiž závisel především na analýze klíčových slov, nikoliv na pochopení jejich smyslu. Nyní se však zdá, že Google své postoje mění a sémantická technologie by mohla být spouštěcím mechanismem pro zavádění dalších funkcí.
První zprávy o možném zavedení sémantické schopnosti se objevili v lednu tohoto roku, kdy Eric Schmidt, generální ředitel Googlu, během prezentace hospodářských výsledků ze čtvrtého kvartálu roku 2008 připustil, že „by bylo hezké, kdyby byl vyhledávač schopen chápání významu hledané fráze, a ne jen slova, která jsou ve frázi obsažena.“
Kromě zavedení sémantické technologie přichází Google i s další, již méně významnou, změnou a to zvětšením prostoru pro tzv. snippets, což jsou textové úryvky z obsahu webových stránek.
Závěrem lze říci (a pozorují to ti, co s vyhledáváním denně pracují), že Google vyhledává maximálně úsporně, s podchycením vašeho cíle a zájmu předloží to co potřebujete. Připravuje se i taková uživatelsky přívětivá služba AdSense. Ale o tom více příště...
Ilustrační fotografie New York (1998) prohlížejte ve zvětšení (klik do foto)