Tříkolka z historie a dnešní chlapec v dobovém obleku |
Otázka dnešního školního testu mé dcery v 5. třídě: Byli byste raději v blízkosti pliniánské sopečné erupce nebo havajské sopečné erupce? Proč? (Vysvětlete podrobně popisem).
Odpověď mé dcery: "Raději bych byla poblíž havajské erupce, protože havajský typ erupce se vyznačuje neviskózní lávou, což znamená, že plyny neunikají a nezpůsobují malé exploze. Láva vytéká a plyny lehce unikají. Mám jediný problém s havajským typem erupce. Horká láva by mi mohla opařit nohy. Zato ochlazená láva by byla příjemně hladká." (nevím, zda je její odpověď správná či validní, ale z 20 možných bodů dostala v testu 22) |
- Děti sice budou umět vyhledat fakta, a poskládat odpověď, ale nejsem si jist, že pochopí oč jde. A čím dál víc jsem přesvědčen, že děti by se měly především učit praktickým dovednostem, a komunikaci. Aby ve svém dospělém životě neměly problémy vyrovnat se se situacemi, do kterých se dostanou. Aby dokázaly efektivně reagovat, a aby nebyly z každé prkotiny ve stresu, který způsobuje onemocnění, atd... Vzdělávací systém podle mého názoru nesmyslně děti zatěžuje věcmi, které v životě nikdy nevyužijí. Základní vzdělání by mělo být jednoduché, střední už může navázat na projevené dispozice, a v dalších stupních se tyto dispozice mohou rozvíjet. Současný stav, kdy se i vysokoškoláci učí věci, které nechápou, a nerozumí jim, ale díky pravidelné docházce a naučeným větám nakonec uspějí, degraduje úroveň oborů.
Znáte tenhle?
Baví se dva vysokoškoláci:"Ty vole, když vidím jací my jsme inženýři, tak se bojím jít k doktorovi..."